Hoppas att det smakar!

Tänk alla gånger du varit ute på en romantisk middag med kärleken, en trevlig söndagsbrunch med kompisgänget, en affärslunch med kollegorna eller kanske en mysig frukost med din närmsta vän.. Förhoppningsvis blir det precis så bra som du hoppats.. men du, precis som jag går säkert på en nit ibland och den där härliga morgonen, dagen eller kvällen blir inte inte riktigt som du tänkt dig.. Så min tanke är att guida dig till en lyckad frukost, lunch, middag, brunch eller fika när du ska Äta ute i Göteborg :-) Hoppas att det smakar!

tisdag 25 maj 2010

En god frukost på mysiga Le Petit Café i Haga


I en av mina favoritstadsdelar, Haga ligger Le Petit Café på Haga Nygata 2. Ett jätte trevligt café med mysig atmosfär där alla godsaker är gjorda med kärlek :-) Så vad kan vara bättre än att starta dagen med en god frukost under klarblå himmel. För 69 :- får du en baguette eller fralla, en croissant eller bärscones (som är sagolik), smör, ost, gurka, tomat, marmelad, bäryoghurt, müsli, nötter och frön, smoothie, kaffe/latte/the och kokt ägg. Anledningen till att betyget inte blir full pott är på grund av yoghurten och påläggen. Med tanke på att allt känns väldigt äkta och hemmagjort hade gärna velat ha en god naturell, turkisk yoghurt med färska bär istället för en liten förpackning med färdig bäryoghurt. En ostskiva, några tomater och gurkskivor med en förpackning smör kändes väldigt lite och skulle kunna kompletteras med skinka, salami och lite cream cheese. I övrigt var frukosten toppen, och jag gillar att man får en smoothie och ett kokt ägg. Jag kan varmt rekommendera Le Petit Café för alla frukostälskare :-) Me like.. att det känns som att jag är hemma hos mormor :-) LLLL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar