Hoppas att det smakar!

Tänk alla gånger du varit ute på en romantisk middag med kärleken, en trevlig söndagsbrunch med kompisgänget, en affärslunch med kollegorna eller kanske en mysig frukost med din närmsta vän.. Förhoppningsvis blir det precis så bra som du hoppats.. men du, precis som jag går säkert på en nit ibland och den där härliga morgonen, dagen eller kvällen blir inte inte riktigt som du tänkt dig.. Så min tanke är att guida dig till en lyckad frukost, lunch, middag, brunch eller fika när du ska Äta ute i Göteborg :-) Hoppas att det smakar!

lördag 1 maj 2010

Göteborgs bästa takeaway sallad!


Mitt på Avenyn i Konsum gallerian ligger restaurangen Picadeli och jag måste säga att de i mina mått mätt har Göteborgs absolut bästa takeaway sallad! Jag gillar en god och nyttig måltid så this is my kind of place :-) Här plockar du själv ihop din sallad bestående av ekologiska råvaror och väljer sedan mellan olika tillbehör, fantastiskt nybakat bröd och olika yoghurtdressingar samt vinägretter. Vid mitt senaste besök blev jag otroligt nog ännu mer överraskad.. Hur nu det kan det vara möjligt! De hade nämligen utökat grönsaksdisken med några nya läckerheter och lagt till några underbara tillbehör. Förutom alla vanliga godsaker kunde jag nu också välja mellan stora saftiga pannbiffar, tapenade, ett gott kött (kommer ej ihåg vilket) och stora kycklingfilé bitar i en sås av yoghurt och grönsaker mmmm... Jag som anses vara en av de veligaste personerna på denna jord när det gäller att beställa mat, kunde verkligen inte bestämma mig :-) Den goa tjejen vid disken gjorde valet lättare.. Du kan få smaka lite av varje :-D I like!! Som pricken över i blev det en god hallonvinägrett till och min lunch blev den bästa på hela veckan! Me like.. valmöjligheten :-) LLLLL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar