Hoppas att det smakar!

Tänk alla gånger du varit ute på en romantisk middag med kärleken, en trevlig söndagsbrunch med kompisgänget, en affärslunch med kollegorna eller kanske en mysig frukost med din närmsta vän.. Förhoppningsvis blir det precis så bra som du hoppats.. men du, precis som jag går säkert på en nit ibland och den där härliga morgonen, dagen eller kvällen blir inte inte riktigt som du tänkt dig.. Så min tanke är att guida dig till en lyckad frukost, lunch, middag, brunch eller fika när du ska Äta ute i Göteborg :-) Hoppas att det smakar!

måndag 3 maj 2010

Gott med franska delikatesser


I helgen blev det gofika på ett relativt nyöppnat Le pain francais på Vallgatan. Ett helt ok franskt café med massor av goda delikatesser. Efter många veliga minuter bestämde jag mig för en vaniljlatte och en godsak, typ croissant men fylld med mandelmassa och florsocker och mandelflarn ovanpå, vilket var fantastiskt gott! Caféet känns väldigt fräscht men jag saknar den mysiga känslan som jag gärna vill ha när jag är ute och fikar. Det blir lite för stort och opersonligt med många gäster och hög ljudvolym. Me like.. franska godsaker :-) LLL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar