Hoppas att det smakar!

Tänk alla gånger du varit ute på en romantisk middag med kärleken, en trevlig söndagsbrunch med kompisgänget, en affärslunch med kollegorna eller kanske en mysig frukost med din närmsta vän.. Förhoppningsvis blir det precis så bra som du hoppats.. men du, precis som jag går säkert på en nit ibland och den där härliga morgonen, dagen eller kvällen blir inte inte riktigt som du tänkt dig.. Så min tanke är att guida dig till en lyckad frukost, lunch, middag, brunch eller fika när du ska Äta ute i Göteborg :-) Hoppas att det smakar!

fredag 7 maj 2010

Italienskt på Etc Grande blev tyvärr en besvikelse..


Jag var ute med jobbet igår på en trevlig kväll och vi startade på Etc Grande på Kungsgatan. Tyvärr blev detta en besvikelse på många plan. Lokalen kändes lite stel och tråkig, servicen var inget vidare då vi bl a fick servera oss vinet själva, priset var rätt högt (med tanken på kvaliteten) och maten var knappt ok i varken smak eller mängd. Det nybakade foccaciabrödet med olivröra var dock väldigt gott som aptitretare :-) Jag åt en grillad svärdfisk med citronrisotto och parmesangratinerad sparris. Tyvärr var fisken torr och risotton lite smaklös så jag fick krydda massor själv. Till dessert fick jag som tips från servitrisen att ta chokladsufflé med vaniljglass och äpplen. Som chokladälskare skulle den vara fantastisk, som en kladdkaka.. men då jag fick in sufflén var den torrare än en tunn sockerkaka :-( Jag som ääälskar dessert hade längtat hela måltiden efter detta också fick jag inte min rinnande chokladbomb.. Så tyvärr, inget högt betyg för Etc Grande. Me like.. vinet :-) L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar