Hoppas att det smakar!

Tänk alla gånger du varit ute på en romantisk middag med kärleken, en trevlig söndagsbrunch med kompisgänget, en affärslunch med kollegorna eller kanske en mysig frukost med din närmsta vän.. Förhoppningsvis blir det precis så bra som du hoppats.. men du, precis som jag går säkert på en nit ibland och den där härliga morgonen, dagen eller kvällen blir inte inte riktigt som du tänkt dig.. Så min tanke är att guida dig till en lyckad frukost, lunch, middag, brunch eller fika när du ska Äta ute i Göteborg :-) Hoppas att det smakar!

torsdag 27 maj 2010

Som thaimat ska smaka..


Bland det bästa när man reser runt i Thailand är den fantastiska maten. Jag älskar de smakrika, starka kryddorna och de färggranna, krispiga grönsakerna som serveras till kyckling, kött eller fisk :-) Här i Sverige kan det vara svårt att hitta den goda maten trots att det kryllar av thairestauranger. Det blir ofta "försvenskat" och smakar inte som äkta vara. Men jag har lyckats hittat det rätta stället där jag efter en tugga kan drömma mig tillbaka till värmen och stränderna! På Sankt Sigfridsplan och Delsjövägen 7 ligger det äkta Thaiköket, Thai Samila. Det känns äkta redan när du kliver in då det är väldigt spartanskt. Något jag fått lära mig under mina resor i Thailand är att ju enklare restaurang.. desto godare blir maten! Jag brukar föredra att ta take away vid dåligt väder då jag inte gärna sitter inne. Det finns ett fåtal barstolar och du luktar thai os i dagar efteråt :-) Däremot har de en uteservering med desto fler platser med härligt solläge en vacker dag. De har grymma öppettider (till 21.30 alla dagar) och en rätt (stora portioner) kostar 70:-. Så vill du smaka på Thailand måste du testa Thai Samila! Me like.. den äkta känslan :-) LLLL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar