Hoppas att det smakar!

Tänk alla gånger du varit ute på en romantisk middag med kärleken, en trevlig söndagsbrunch med kompisgänget, en affärslunch med kollegorna eller kanske en mysig frukost med din närmsta vän.. Förhoppningsvis blir det precis så bra som du hoppats.. men du, precis som jag går säkert på en nit ibland och den där härliga morgonen, dagen eller kvällen blir inte inte riktigt som du tänkt dig.. Så min tanke är att guida dig till en lyckad frukost, lunch, middag, brunch eller fika när du ska Äta ute i Göteborg :-) Hoppas att det smakar!

fredag 18 juni 2010

Njuter av miljö och mat på Marstrands Wärdshus


Om man vill njuta av Göteborgs skärgård så ligger Marstrand inte långt borta som bjuder på fantastisk miljö en solig sommardag! På Marstrands wärdshus kan du avnjuta en god lunch ett stenkast från havet på en härlig uteservering. Jätte trevlig restaurang med absolut toppläge på kajen. Maten var fantastisk (men väldigt dyr för en lunch), servicen var bra, lokalen inne trevlig (det lilla jag såg) och terrassen underbar! Eftersom vi befinner oss på just Marstrand så är färska räkor ett måste och jag blev jätte ledsen då det inte fanns någon räksallad på menyn. Men.. jag älskar att vara lite besvärlig då jag är ute och äter och frågade helt enkelt om de skulle kunna ordna detta.. och inga problem!! Jag fick en grymt god räksallad utan protest från den trevliga servitrisen :-) Det är service det!! Så för 169:- kom jag tillbaka mätt, belåten och solbränd till Göteborg :-D Me like.. läget vid havet :-) LLLL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar