Hoppas att det smakar!

Tänk alla gånger du varit ute på en romantisk middag med kärleken, en trevlig söndagsbrunch med kompisgänget, en affärslunch med kollegorna eller kanske en mysig frukost med din närmsta vän.. Förhoppningsvis blir det precis så bra som du hoppats.. men du, precis som jag går säkert på en nit ibland och den där härliga morgonen, dagen eller kvällen blir inte inte riktigt som du tänkt dig.. Så min tanke är att guida dig till en lyckad frukost, lunch, middag, brunch eller fika när du ska Äta ute i Göteborg :-) Hoppas att det smakar!

onsdag 28 juli 2010

Ok middag på La Sombrita


Den spanska tapas restaurangen La Sombrita ligger mitt i Linné på Linnégatan 23. Här kan du stanna på en helkväll och starta med tapas och avsluta med drinkar :-) Lokalerna är ok men känns lite mörka, slitna och tråkiga. Servicen var ok med serveringspersonal som inte drog på smilbanden i onödan. Maten var ok men på tok för lite! Både jag och min väninna beställde varsin Pincho Moruno, oxfilé och kycklingfilé på spett med grönsaker samt paprikasås. Nu valde vi att byta bort potatis och ris till extra grönsaker men jag tvivlar på att vi fick extra grönsaker.. För 115:- förväntar jag mig ändå att bli mätt. Köttet var bra tillagat men i övrigt kändes måltiden lite smaklös. Eftersom varmrätten kändes som en förrätt slutade det med att vi fick beställa in en tapas rätt var också. En portion Palitos (49:-) gjorde susen :-) Stekt/grillad halloumiost inlindad i serranoskinka och lite ringlad honung över mmm.. kvällens höjdpunkt! Så ok mat på ett ok La Sombrita! Me like.. tapas :-) LLL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar