Hoppas att det smakar!

Tänk alla gånger du varit ute på en romantisk middag med kärleken, en trevlig söndagsbrunch med kompisgänget, en affärslunch med kollegorna eller kanske en mysig frukost med din närmsta vän.. Förhoppningsvis blir det precis så bra som du hoppats.. men du, precis som jag går säkert på en nit ibland och den där härliga morgonen, dagen eller kvällen blir inte inte riktigt som du tänkt dig.. Så min tanke är att guida dig till en lyckad frukost, lunch, middag, brunch eller fika när du ska Äta ute i Göteborg :-) Hoppas att det smakar!

tisdag 21 september 2010

Deli & Coffee mitt i stan mixar salladen the american style :-)


I en enkel miljö en trappa ner på Kungstorget hittar du "salladsbaren" Deli & Coffee. Ett populärt ställe för en fräschare lunch mitt i stan och kön är ofta lång vid lunchtid. Här kan du välja och vraka bland flera olika sallader eller komponera din egen som sen mixas the American style :-) vilket jag gillar skarpt. Det innebär att alla ingredienser, inklusive dressingen blandas tillsammans i en stor skål innan de hamnar på tallriken eller i "bunken" och vips.. så behöver du inte äta av lager för lager, bara få dressing på vissa delar eller spilla halva salladen utanför då du försöker att mixa runt den på egen hand. Väldigt smidigt och så enkelt.. varför tänker inte alla så!? Priset är dock lite dyrt, 80:- för veckans sallad samt att råvarorna är lite "tråkiga". Gurka, sallad, tomat, lök och paprika är inget jag gör vågen för då det finns så mycket mer i grönsaksdisken.. och till sist.. brödet!? Det är så lyxigt och så gott att få hembakat, nybakat bröd (vilket du får på många ställen) och inte behöva ta direkt ur påsen, en skiva skogaholmslimpa :-( Men ok, salladen var god men jag vet också att den skulle kunna vara så mycket bättre! Me like.. Mix the american style :-D LLL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar