Hoppas att det smakar!

Tänk alla gånger du varit ute på en romantisk middag med kärleken, en trevlig söndagsbrunch med kompisgänget, en affärslunch med kollegorna eller kanske en mysig frukost med din närmsta vän.. Förhoppningsvis blir det precis så bra som du hoppats.. men du, precis som jag går säkert på en nit ibland och den där härliga morgonen, dagen eller kvällen blir inte inte riktigt som du tänkt dig.. Så min tanke är att guida dig till en lyckad frukost, lunch, middag, brunch eller fika när du ska Äta ute i Göteborg :-) Hoppas att det smakar!

lördag 16 oktober 2010

Ägg och bacon till frukost på Avocado i Linné


Vilken fantastisk start det är på helgen att vakna upp lördagsmorgon, ta en uppfriskande promenad och stanna till för frukost ute :-) Så enkelt, lyxigt och gott! Idag blev det en promenad genom Linné och stopp på Linnégatan 74 och salladsbaren Avocado. Här doftar det nybakat så snart vi öppnar dörren och vi får ett varmt välkomnande. Lokalen är fräsch och inredningen enkel och annorlunda då vi sitter på någon form av trädgårdsmöbler inne. Frukostmenyn för 79:- består av bacon, ägg, nybakat bröd, sallad, pålägg (väldigt lite), juice samt kaffe eller te. Det är en helt ok frukost och jag blir mätt och belåten. Jag gillar dock inte salladen som var på tallriken. Gurka, sallad, rivna morötter och majs hör inte hemma på frukostbordet.. för mig iallafall. Eftersom jag inte dricker kaffe eller te ville jag lägga till för en kopp varm choklad vilket kostade mig 20:-. Jag hade räknat med att lägga till 5 eller 10 kr extra som mellanskillnad och tycker inte att det var ok med 20:-. Du får stekt bröd som dina ägg och bacon ligger på vilket var fantastiskt gott och du kan dessutom plocka nybakat bröd från en korg som tillbehör. Me like.. en lugn start på morgonen! LLL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar