Hoppas att det smakar!

Tänk alla gånger du varit ute på en romantisk middag med kärleken, en trevlig söndagsbrunch med kompisgänget, en affärslunch med kollegorna eller kanske en mysig frukost med din närmsta vän.. Förhoppningsvis blir det precis så bra som du hoppats.. men du, precis som jag går säkert på en nit ibland och den där härliga morgonen, dagen eller kvällen blir inte inte riktigt som du tänkt dig.. Så min tanke är att guida dig till en lyckad frukost, lunch, middag, brunch eller fika när du ska Äta ute i Göteborg :-) Hoppas att det smakar!

tisdag 26 oktober 2010

Njut av söndagsbrunch på Park Aveny


En riktig söndag bara måste innehålla en god brunch med nära och kära. Jag är såå glad att hösten är här och brunchen tillbaka i stan :-) Park Aveny på Kungsortsavenyn 36-38 är ett av mina favorit brunchställen och är alltid värt ett besök. Jag gillar den lite lyxiga miljön med vita dukar, tända ljus och levande blommor. Buffén är fantastisk med både kalla och varma rätter samt ett stort dessertbord. 179:- kostar kalaset per person men dryck tillkommer utöver. På buffébordet hittar du bröd och däribland det godaste som finns.. scones, vispat smör, marmelader, cream cheese, Caesar sallad, tomatsallad, sill, potatissallad, skagenröra, en fantastisk varmrökt lax, kallrökt lax, carpaccio, kallskuret, marinerade grönsaker, ägghalvor med tonfiskröra, massor med ostar och kex, tomat- och mozzarellasallad, soppa, korv, bacon, äggröra, stekta tomater, köttbullar i tomatsås, grönsaksröra mm mm. Du går garanterat ut mätt och belåten :-) På dessertbordet hittar du min favorit.. brownie med vispad grädde och hallonsås, färsk frukt, pannacotta, bärpaj med vaniljsås, bakelser och tårtor. En fröjd för en dessertälskare som mig! Det som däremot drar ner betyget var att när vi kom dit 14.30 till andra sittningen så var inte buffén utbytt/påfylld. Många fat och skålar var halvtomma och bland annat creamcheesen såg ut som en varm och blaskig röra. Det är inte ok! Allt ska vara tipp topp från start. Ingen vill väl äta mat som stått framme i några timmar! När det var dags för dessert hade jag redan innan spanat in bärpajen, som visade sig vara slut när det var dags.. snopet! Servitören glömde dessutom att ta vår dryckbeställning så honom fick vi springa och hämta.. tyvärr blir det lite minuspoäng. Tråkigt då det hade kunnat bli full pott! Me like.. scones, varmrökt lax och brownie :-) LLLL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar