Hoppas att det smakar!

Tänk alla gånger du varit ute på en romantisk middag med kärleken, en trevlig söndagsbrunch med kompisgänget, en affärslunch med kollegorna eller kanske en mysig frukost med din närmsta vän.. Förhoppningsvis blir det precis så bra som du hoppats.. men du, precis som jag går säkert på en nit ibland och den där härliga morgonen, dagen eller kvällen blir inte inte riktigt som du tänkt dig.. Så min tanke är att guida dig till en lyckad frukost, lunch, middag, brunch eller fika när du ska Äta ute i Göteborg :-) Hoppas att det smakar!

måndag 4 oktober 2010

Såå gott med Indiskt på Taj Mahal


En av de bästa Indiska restauranger i Göteborg är Taj Mahal på Första Långgatan 26. Det är en "enkel" restaurang men åh så gott och vilka priser :-) Jag kan inte förstå att göteborgarna inte upptäckt denna pärla ännu! För runt 100 lappen får du en fantastisk varmrätt med ris, det godaste naan brödet jag ätit samt dryck. Jag beställer alltid kyckling och har snurrat runt på de olika rätterna som alla är fantastiska! En av mina favoriter är Chicken Saag Wala, kycklingfilé i sås med spenat, ingefära, vitlök och kryddor. Till det vill jag gärna ha Peshawarinaan som är fyllt med riven kokos, pistasch- och cashewnötter. Servicen är bra och lokalen är som sagt enkel men helt ok. Det är verkligen värt ett besök om du gillar Indiskt! Me like.. otroligt bra mat till låga priser! LLLL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar