Hoppas att det smakar!

Tänk alla gånger du varit ute på en romantisk middag med kärleken, en trevlig söndagsbrunch med kompisgänget, en affärslunch med kollegorna eller kanske en mysig frukost med din närmsta vän.. Förhoppningsvis blir det precis så bra som du hoppats.. men du, precis som jag går säkert på en nit ibland och den där härliga morgonen, dagen eller kvällen blir inte inte riktigt som du tänkt dig.. Så min tanke är att guida dig till en lyckad frukost, lunch, middag, brunch eller fika när du ska Äta ute i Göteborg :-) Hoppas att det smakar!

söndag 7 november 2010

Träffas & Trivs på Meet



Efter att ha hört otroligt mycket bra om Meet var det äntligen dags för ett besök. Restaurangen ligger centralt på en tvärgata från Avenyn, Geijersgatan 12. Här känner du dig varmt välkommen så snart du kommer in i den fräscha lokalen. Få sittplatser gör det mer personligt och stämningen är trevlig. De är kända för fantastiskt kött så vad kan passa bättre än Meet´s egen grillmix. En tallrik med olika grillrätter, hemgjorda pommes frites, grillad majs, coleslaw och tre olika såser. Tallriken är för två personer och priset är 629:-. Jag måste säga att det var länge sedan jag åt något så gott! Köttet var perfekt och tillbehören fantastiska! Trots proppmätt mage kunde jag inte låta bli en dessert :-) Mörk chokladganache med vit chokladsorbet och toffie för 79:- Jag har ingen aning om vad ganache eller toffie är men mmmm.. så gott! Love, love!! Så nästa gång du vill ha en riktigt god middag, boka bord på Meet! Me like.. till och med toaletten är fantastisk med små handdukar att torka händerna på ;-) LLLLL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar