Hoppas att det smakar!

Tänk alla gånger du varit ute på en romantisk middag med kärleken, en trevlig söndagsbrunch med kompisgänget, en affärslunch med kollegorna eller kanske en mysig frukost med din närmsta vän.. Förhoppningsvis blir det precis så bra som du hoppats.. men du, precis som jag går säkert på en nit ibland och den där härliga morgonen, dagen eller kvällen blir inte inte riktigt som du tänkt dig.. Så min tanke är att guida dig till en lyckad frukost, lunch, middag, brunch eller fika när du ska Äta ute i Göteborg :-) Hoppas att det smakar!

onsdag 15 december 2010

Fantastisk omelettfrukost på Frid & Fröjd café

Att gå ut en vardag och äta frukost känns extra lyxigt. Jag har ofta gått min morgonpromenad förbi Frid & Fröjd café på Linnégatan 3 och sett att de serverar omelett till frukost. Idag blev det äntligen dags för ett besök :-) Jag måste säga att jag blev överraskad när jag kliver en trappa ner till den trevliga cafémiljön. Det ser inte mycket ut från utsidan men det är riktigt mysigt med tegelväggar, takbjälkar, tända ljus och fina kristallkronor. De har en jätte fin meny med massor av gott men jag måste självklart testa omeletten :-) Jag får själv välja ingredienser vilket jag gillar och väljer bacon, ost, tomat och champinjoner. Priset var strax över 70 :-. Till detta får vi sallad, ett glas apelsinjuice, chailatte och en dubbel hårdbrödmacka med pålägg. Omeletten är sagolikt god och portionen stor så jag går därifrån mätt och väldigt belåten. Trevlig personal och bra service ger bara mer pluspoäng. Me like.. att jag äntligen hittat ett ställe där jag kan äta en god omelett till frukost :-) LLLL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar