Hoppas att det smakar!

Tänk alla gånger du varit ute på en romantisk middag med kärleken, en trevlig söndagsbrunch med kompisgänget, en affärslunch med kollegorna eller kanske en mysig frukost med din närmsta vän.. Förhoppningsvis blir det precis så bra som du hoppats.. men du, precis som jag går säkert på en nit ibland och den där härliga morgonen, dagen eller kvällen blir inte inte riktigt som du tänkt dig.. Så min tanke är att guida dig till en lyckad frukost, lunch, middag, brunch eller fika när du ska Äta ute i Göteborg :-) Hoppas att det smakar!

måndag 17 januari 2011

God hjortfilé på OP Restobar


Mitt emot Bergakungen i botten av Scandic Opalen ligger OP Restobar. En vanlig lite småtråkig hotellrestaurang med god mat. Lokalen är stor och öppen vilket i detta fall gör den opersonlig. De har dock försökt att göra den lite mysigare genom att dela in restaurangen i små bås.. vilket tyvärr inte lyckas. När vi kommer in i restaurangen ställer vi oss snällt och väntar på att någon ska visa oss till bordet.. men icke då :-) Här är det bara att hämta sin meny och ta plats. Efter en stunds granskande av menyn får vi beställa och det finns faktiskt ett par rätter som jag har svårt att välja mellan. Till slut bestämmer jag mig för en hjortfilé med smörstekta champinjoner och istället för potatis vill jag ha grönsaker vilket inte är något problem. Stämningen är behaglig med avkopplande musik och trevlig personal. Maten är väldigt vacker och smakar jätte gott. Så vill du ha något snabbt och gott efter en eftermiddags bio.. varför inte :-) Me like.. en fantastisk morotspuré till min hjortfilé :-) LLL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar