Hoppas att det smakar!

Tänk alla gånger du varit ute på en romantisk middag med kärleken, en trevlig söndagsbrunch med kompisgänget, en affärslunch med kollegorna eller kanske en mysig frukost med din närmsta vän.. Förhoppningsvis blir det precis så bra som du hoppats.. men du, precis som jag går säkert på en nit ibland och den där härliga morgonen, dagen eller kvällen blir inte inte riktigt som du tänkt dig.. Så min tanke är att guida dig till en lyckad frukost, lunch, middag, brunch eller fika när du ska Äta ute i Göteborg :-) Hoppas att det smakar!

fredag 7 januari 2011

Vällagad lunch med fantastiska smaker på Taj Mahal


Jag gillar verkligen indisk mat med alla underbara smaker men det kan variera otroligt i både kvalitet och pris beroende på vart du går. Taj Mahal som ligger på första långgatan 26 är ett av mina favoritställen i Göteborg med både bra kvalitet och pris. De har otroligt förmånliga lunchtider mellan 11-17 och priset ligger mellan 70-85:- inkl varmrätt, naanbröd, salladsbuffé och ris. Portionerna är stora, maten vällagad och smakrik samt att salladsbuffén är fräsch och har en fantastisk vitkålssallad och mynta sås som du inte bör missa :-) Fråga också efter pickles om du vill ha det lite extra starkt och gott. Servicen är bra och lokalerna helt ok. Jag valde det "dyrare" alternativet, en Mix tallrik innehållande dagens tre rätter. Chicken korma, Lamm kola puri och beef curry. Mmmm! Riktigt gott att få testa lite olika rätter. Me like.. stans godaste naanbröd (garlic och peshawari) LLLL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar