Hoppas att det smakar!

Tänk alla gånger du varit ute på en romantisk middag med kärleken, en trevlig söndagsbrunch med kompisgänget, en affärslunch med kollegorna eller kanske en mysig frukost med din närmsta vän.. Förhoppningsvis blir det precis så bra som du hoppats.. men du, precis som jag går säkert på en nit ibland och den där härliga morgonen, dagen eller kvällen blir inte inte riktigt som du tänkt dig.. Så min tanke är att guida dig till en lyckad frukost, lunch, middag, brunch eller fika när du ska Äta ute i Göteborg :-) Hoppas att det smakar!

söndag 13 februari 2011

Stooora och goooda bakverk på Café Husaren i Haga


Ska du ta en fika i Göteborg måste du ta dig till Haga! Här finns de absolut trevligaste fiken med stora, äkta och goda bakverk. Café Husaren är inget undantag :-) Här säljer man hemlagat och hembakat i hemtrevlig miljö.. klatschigt! Du hittar cafét på Haga Nygata 28. Vad kan passa bättre en kall men solig vinterdag än en kopp varm choklad med vispgrädde och en magnifik Hagabulle :-D Inget om du frågar mig! Det hör liksom till! Det var ljuvligt att komma in i den varma miljön för att njuta av en riktig gofika! Det känns väldigt mysigt, och ja faktiskt hemtrevligt. Cafédoften från nybakat och kaffe knockar mig så snart jag öppnar dörren och utbudet är enormt. Det finns såå mycket gott! Eftersom jag alldeles för många gånger gått förbi och dreglat över deras hagabullar som syns från fönstret var det nu dags att slå till :-) 99:- för två koppar varm choklad med vispgrädde samt en hagabulle = riktigt bra! Me like.. stooora bakverk :-) LLLL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar