Hoppas att det smakar!

Tänk alla gånger du varit ute på en romantisk middag med kärleken, en trevlig söndagsbrunch med kompisgänget, en affärslunch med kollegorna eller kanske en mysig frukost med din närmsta vän.. Förhoppningsvis blir det precis så bra som du hoppats.. men du, precis som jag går säkert på en nit ibland och den där härliga morgonen, dagen eller kvällen blir inte inte riktigt som du tänkt dig.. Så min tanke är att guida dig till en lyckad frukost, lunch, middag, brunch eller fika när du ska Äta ute i Göteborg :-) Hoppas att det smakar!

onsdag 23 mars 2011

Condeco want happy people!


Längs avenyn ligger caféet Condeco. Här satsar man på varor som är rättvisemärkt och/eller ekologiskt. Inte allt men en hel del, och jag gillar tanken att man försöker! Lokalen är stor och öppen vilket gör att det lätt blir en "bullrig" miljö men perfekt för en fika med vännerna om du vill ha liv och rörelse. Kanske inget bra val för en mysfika på tu man hand :-) Utbudet av både dryck och "tilltugg" är stort. Jag och väninnan beställer en morotskaka och chokladboll att dela på och jag dricker en chailatte. Bakverken och framförallt morotskakan var fantastiskt god. Den stora chailatten var inte alls speciellt stor då muggen var hög men smal, så några klunkar och den var tom :-( Servicen var inget speciellt och kombinationen av lite personal till stor lokal gjorde att man på egen hand fick plocka av bordet från gammal disk för att få sittplats. Me like.. rättvisemärkt och ekologiskt tänk! LL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar