Hoppas att det smakar!

Tänk alla gånger du varit ute på en romantisk middag med kärleken, en trevlig söndagsbrunch med kompisgänget, en affärslunch med kollegorna eller kanske en mysig frukost med din närmsta vän.. Förhoppningsvis blir det precis så bra som du hoppats.. men du, precis som jag går säkert på en nit ibland och den där härliga morgonen, dagen eller kvällen blir inte inte riktigt som du tänkt dig.. Så min tanke är att guida dig till en lyckad frukost, lunch, middag, brunch eller fika när du ska Äta ute i Göteborg :-) Hoppas att det smakar!

tisdag 1 mars 2011

Zaika - Flavour of India


Zaika ligger ett stenkast från avenyn på Teatergatan 32. Det är en Indisk restaurang med klass, god mat och bra service. Lokalen är fin och fräsch och menyn bred med både klassiska rätter och även nytänkande specialiteter. Du blir alltid bjuden på Papadam bröd och tre goda såser, milda och starka innan maten. Som vanligt får jag vela med menyn då det finns på tok för mycket att välja på :-) Jag bestämmer mig för en tandoorirätt, Lassuni Hara Kabab - grillad kycklingfilé marinerad med vitlök, grön chili och kikärtsmjöl. Helt fantastiskt gott och kycklingen smälte i munnen! Lovely! Till det serveras en god sås, ris och naanbröd. Priset är dyrare än på en "vanlig" indisk restaurang men då måste jag poängtera att det är snäppet bättre klass på Zaika! Middagen gick på ca 600:- för två varmrätter, tre naanbröd och ett glas vin. Jag gillar inte naanbröden som är små, tunna och oljiga. Me like.. den indiske äldre herren som går runt och höjer stämningen i lokalen. LLLL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar