Hoppas att det smakar!

Tänk alla gånger du varit ute på en romantisk middag med kärleken, en trevlig söndagsbrunch med kompisgänget, en affärslunch med kollegorna eller kanske en mysig frukost med din närmsta vän.. Förhoppningsvis blir det precis så bra som du hoppats.. men du, precis som jag går säkert på en nit ibland och den där härliga morgonen, dagen eller kvällen blir inte inte riktigt som du tänkt dig.. Så min tanke är att guida dig till en lyckad frukost, lunch, middag, brunch eller fika när du ska Äta ute i Göteborg :-) Hoppas att det smakar!

fredag 22 juli 2011

Exclusivt och vällagat på m2


Magasinsgatan i Göteborg är en kulinarisk knutpunkt. Här finns många trevliga restauranger ett stenkast från varandra. En av mina absoluta favoriter är Magnus och Magnus. En liten och personlig restaurang med det lilla extra där maten är vällagad och servicen på topp. Här kombineras god mat och dryck till perfektion. Under sommaren är det fantastiskt att sitta på den lilla bakgården som trots regn blir otroligt trivsam. Jag kan varmt rekommendera en tre rätters meny för 495:- för att få alla smaklökar tillfredsställda :-) Kräfta till förrätt, torsk till varmrätt och jordgubbar till dessert och jag svävar på rosa moln när jag lämnar restaurangen några timmar senare. Det jag hade önskat är något större portioner, bara för det är så fantastiskt gott. Undvik att vara vrålhungrig vid besöket då det är mindre portioner och väntan längre mellan rätterna. Me like.. den absolut godaste dessert jag någonsin ätit :-) LLLLL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar