Hoppas att det smakar!

Tänk alla gånger du varit ute på en romantisk middag med kärleken, en trevlig söndagsbrunch med kompisgänget, en affärslunch med kollegorna eller kanske en mysig frukost med din närmsta vän.. Förhoppningsvis blir det precis så bra som du hoppats.. men du, precis som jag går säkert på en nit ibland och den där härliga morgonen, dagen eller kvällen blir inte inte riktigt som du tänkt dig.. Så min tanke är att guida dig till en lyckad frukost, lunch, middag, brunch eller fika när du ska Äta ute i Göteborg :-) Hoppas att det smakar!

fredag 1 juli 2011

Glass i stora lass på Danska vägen


Är du glassälskare och befinner dig i Göteborg måste du ta dig upp till Danska vägen 74 i Lunden. Här finner du Lejonet och Björnen glasscafé i en fantastiskt fin och nyrenoverad lokal. Caféet har öppet mellan 10-20 varje dag och du kan välja mellan allt från vanlig glass till glassdrinkar. Jag gillar att glassen är närproducerad och att man använder sig av de bästa råvarorna. Det är äkta vara och citronglassen smakar verkligen citron, lakrits smakar lakrits, choklad mint smakar choklad mint osv :-) Det enda problemet är att det finns alldeles för många smaker att välja mellan och för en gångs skull är jag glad över långa köer, för tiden behövs innan jag kan bestämma mig :-D Det blev en kula hallonsorbet, en kula lakritsglass och en kula pecan kola för 40:- Lovely! Jag är inte så förtjust i glass men jag skulle lätt kunna ta tre kulor till ;-) Me like... GLASS när den kommer från Lejonet och Björnen! LLLL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar