Hoppas att det smakar!

Tänk alla gånger du varit ute på en romantisk middag med kärleken, en trevlig söndagsbrunch med kompisgänget, en affärslunch med kollegorna eller kanske en mysig frukost med din närmsta vän.. Förhoppningsvis blir det precis så bra som du hoppats.. men du, precis som jag går säkert på en nit ibland och den där härliga morgonen, dagen eller kvällen blir inte inte riktigt som du tänkt dig.. Så min tanke är att guida dig till en lyckad frukost, lunch, middag, brunch eller fika när du ska Äta ute i Göteborg :-) Hoppas att det smakar!

måndag 4 juli 2011

Kycklingsallad på uteservering med solläge


Är det dax för lunch och du befinner dig i centrala Göteborg? Varför inte ta ett besök på Condeco Fredsgatan. Här hittar du några enklare rätter som pasta, sallad och mackor till överkomliga priser där vatten och nybakat bröd ingår. Jag gillar sallad, framförallt under sommaren och ville testa deras kycklingsallad minus pasta vilket gjorde att jag fick mer kyckling istället = inte alls dumt :-) Däremot är salladen i övrigt rätt "blek" med ett berg av blandad sallad, tre papperstunna tomatskivor och ett fåtal skivor röd lök förutom kycklingen. Som dressing får du en god pesto. Jag är inte speciellt stor i maten men blev inte riktigt mätt (trots extra kyckling) på grund av för lite näring, och jag var vrålhungrig redan efter en timme igen :-( Nackdelen med att beställa en sallad är att man ibland bara får just sallad! Det går att göra så mycket bättre med enkla medel. Inomhus miljön är helt ok men skitig och jag föredrar den stora uteserveringen vid säsong. Den ligger perfekt med solläge mitt i smeten. Me like... att de har mycket personal på plats så allt går snabbt och smidigt! LL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar