Hoppas att det smakar!

Tänk alla gånger du varit ute på en romantisk middag med kärleken, en trevlig söndagsbrunch med kompisgänget, en affärslunch med kollegorna eller kanske en mysig frukost med din närmsta vän.. Förhoppningsvis blir det precis så bra som du hoppats.. men du, precis som jag går säkert på en nit ibland och den där härliga morgonen, dagen eller kvällen blir inte inte riktigt som du tänkt dig.. Så min tanke är att guida dig till en lyckad frukost, lunch, middag, brunch eller fika när du ska Äta ute i Göteborg :-) Hoppas att det smakar!

onsdag 31 augusti 2011

Vardagsmys på Hostaria Casa Nostra


Hostaria Casa Nostra är en liten och mysig italiensk restaurang på Vegagatan 50 i Linné. Den känns äkta och jag måste säga att jag älskar de ibland högljudda italienarna som serverar. På ett litet kick har du helt plötsligt transporterat dig från Göteborg till Italien :-) Det är en traditionell italiensk restaurang och självklart ligger de charmiga röd/vit rutiga dukarna på borden. I övrigt är både lokal och inredning enkel, men mysig! Trots att det är en vardagskväll har de gott om besökare. Vi är ett sällskap på fem personer och får tyvärr vänta relativt länge på att beställa och sen också på maten vilket drar ner helhetsintrycket för min del. Menyn är helt ok med en hel del italienska specialiteter. Jag väljer tillslut en risotto ai porchini e salsiccia med salsiccia, karl-johansvamp, vitt vin och parmesanost. Gott men ingen sensation. Hade gärna velat ha lite mer smak och mer salsiccia. Priset för varmrätten var 135:- Me like.. den mysiga stämningen som bara finns där! LLL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar