Hoppas att det smakar!

Tänk alla gånger du varit ute på en romantisk middag med kärleken, en trevlig söndagsbrunch med kompisgänget, en affärslunch med kollegorna eller kanske en mysig frukost med din närmsta vän.. Förhoppningsvis blir det precis så bra som du hoppats.. men du, precis som jag går säkert på en nit ibland och den där härliga morgonen, dagen eller kvällen blir inte inte riktigt som du tänkt dig.. Så min tanke är att guida dig till en lyckad frukost, lunch, middag, brunch eller fika när du ska Äta ute i Göteborg :-) Hoppas att det smakar!

tisdag 22 november 2011

Kyckling, fetaost och soltorkade tomater piffar till


På Masthuggstorget vägg i vägg med ELIXIA Masthugget ligger café Greenwich coffee & salad. Här är det perfekt att slinka in och ta en hälsosam sallad efter träningspasset. Vill du inte vara så nyttig finns även pajer och varma smörgåsar. Salladen kostar 69:- och du får en stor portion. Du får i princip säga hur mycket du vill ha vilket jag gillar :-) Tyvärr blir den något tråkig med de gamla vanliga grönsakerna som sallad, gurka och tomat. Tack och lov blev den spetsad med kyckling, fetaost och soltorkade tomater som piffade till det hela. Helt ok men jag saknar det lilla extra. Personalen är trevlig och lokalen fräsch men lite kal. Jag saknar myskänslan! Här äter man men stannar inte kvar och softar. Me like.. en stor portion kyckling :-) LLL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar