Hoppas att det smakar!

Tänk alla gånger du varit ute på en romantisk middag med kärleken, en trevlig söndagsbrunch med kompisgänget, en affärslunch med kollegorna eller kanske en mysig frukost med din närmsta vän.. Förhoppningsvis blir det precis så bra som du hoppats.. men du, precis som jag går säkert på en nit ibland och den där härliga morgonen, dagen eller kvällen blir inte inte riktigt som du tänkt dig.. Så min tanke är att guida dig till en lyckad frukost, lunch, middag, brunch eller fika när du ska Äta ute i Göteborg :-) Hoppas att det smakar!

söndag 11 mars 2012

New York New York..

Jag fullkomligt älskar New York och om jag kan få en liten liten liten känsla av att befinna mig där under en bråkdels sekund får jag ett lyckorus. Därför är jag glad över Deli and Coffee som har plockat in en del av New Yorks street food till Göteborg. Nästan vid Göteborgsoperan på St Eriksgatan 8 ligger just detta café. Det är egentligen inget speciellt. Salladen består av enkla grönsaker och livsmedel men tillbehören och dressingen som sen blandas ihop gör det till en sensation. Jag älskar det! På sommaren finns en uteservering annars är det trevligt att sitta inne när inte vädret tillåter. Priset är något dyrare för att vara en sallad men vad sjutton, det får det vara värt. Strax under 100 lappen ligger de på och du får otroligt mycket mat. Jag brukar ta med mig doggybag hem :-) Me like.. New York style salad :-) LLLL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar